Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη
Ως Εκπαίδευση για την Βιώσιμη ή Αειφόρο Ανάπτυξη ορίζεται... "η εκπαίδευση που επιτρέπει στο άτομο να αναπτύξει γνώσεις, αξίες και δεξιότητες για να αντιληφθεί την πολυπλοκότητα του κόσμου που ζει και να συμμετάσχει σε αποφάσεις για τα σημαντικά ζητήματα του πλανήτη, ατομικά ή συλλογικά, τοπικά ή ευρύτερα με σκοπό ένα βιώσιμο μέλλον"
(ελεύθερη μετάφραση, UNESCO, 2003, p. 4)
Η UNESCO ανακήρυξε το Δεκέμβριο του 2002, τη χρονική περίοδο 2005-2014 ως δεκαετία της "Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη". Σύμφωνα με τους στόχους της Δεκαετίας αυτής οι χώρες καλούνται να εφαρμόσουν την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στις δικές τους εκπαιδευτικές στρατηγικές και εκπαιδευτικά συστήματα. Στη Διακύρηξη αναφέρεται ότι...
"Η Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι μια δυναμική έννοια [...] και παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ένα παγκόσμιο μοντέλο για αυτήν, κάθε χώρα θα καθορίσει τις δικές της προτεραιότητες και δράσεις. Δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι η Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη πρέπει να προσδιορίζεται από τις τοπικές περιβαλλοντικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες" (UNESCO,2003)
Σύμφωνα με την UNESCO (2003) οι θεμελιώδεις αξίες τις οποίες η Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη πρέπει να προωθεί, είναι:
• Σεβασμός για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και ανθρώπινα δικαιώματα για όλους σε όλο τον κόσμο, δέσμευση για κοινωνική και οικονομική δικαιοσύνη για όλους.
• Σεβασμός των ανθρώπινων δικαιωμάτων των μελλοντικών γενεών και δέσμευση για διαγενεαλογική υπευθυνότητα
• Σεβασμός και ενδιαφέρον για όλα τα έμβια όντα και τη βιοποικιλότητα, που περιλαμβάνει προστασία και αποκατάσταση των οικοσυστημάτων της Γης
• Σεβασμός της πολυπολιτισμικότητας και δέσμευση για το χτίσιμο τόσο τοπικά, όσο και παγκόσμια ενός πολιτισμού ανοχής, μη-βίας και ειρήνης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου